Aan de slag met je leerlingen - zelfstandig werken

Aangepast 1 month ago door Rosanne Mol

Naast dat je Learnbeat op vele verschillende manieren in de les kunt inzetten om de leerlingen aan de slag te laten gaan met het lesmateriaal, kun je Learnbeat ook inzetten op de uren dat de leerlingen zelfstandig aan de slag gaan zoals tijdens het leerplein.

Mijn leerroute

Je kunt er hiervoor kiezen de leerlingen zelf te laten bepalen met welke onderwerpen zij aan de slag gaan. Per hoofdstuk kunnen zij namelijk inzien hoe zij scoren per onderwerp. Zij kunnen dit inzien in Mijn Leerroute, het adaptieve gedeelte van Learnbeat. 

Wanneer de leerlingen navigeren naar een hoofdstuk in mijn leerroute, zien zij per onderwerp hoe zij scoren. Dit zien zij doordat alle onderwerpen die behandeld zijn in Learnbeat zijn aangegeven met een kleur. Rood betekent dat de leerling op dit onderwerp minder dan 33% heeft gescoord in eerder gemaakt opgaven betreffende dit onderwerp. Oranje betekent dat de score 33%-66% is, Groen betekent dat de score hoger dan 66% is. Op deze manier kan de leerling zelf in zien met welke onderwerpen hij of zij nog meer kan oefenen. Ook is het mogelijk voor de leerlingen om zelf te selecteren met welke onderwerpen zij willen oefenen. Dit geeft de leerlingen de verantwoordelijkheid te zorgen op alle onderwerpen zichzelf te ontwikkelen. 

Lees hier meer over Mijn Leeroute.

Het koffertje

Ook kunnen de leerlingen zelf aan de slag in het lesmateriaal onder het koffertje. Jij kunt als docent precies bijhouden met welk materiaal zij het laatst hebben gewerkt door via het linkermenu naar het voortgangsscherm, het brilletje, te navigeren. Hier selecteer je de betreffende klas en kun je precies zien met welk materiaal iedere leerling het laatst heeft gewerkt. Ook kun je hierbij direct zien hoe deze vraag is gescoord aan de kleur van de bolletjes. Vanuit deze pagina navigeer je direct naar de antwoorden van de leerlingen door op het lesmateriaal te klikken.  Op deze manier hou je zicht op het materiaal dat de leerlingen dat de leerlingen maken terwijl zij zelfstandig aan het werk zijn.


Hebben we je goed geholpen?