Student: problemen met (de activatie van) jouw digitale lesmateriaal in Learnbeat

Bijgewerkt door Eva Derks

Digitaal lesmateriaal in het mbo

Mbo-studenten zijn zelf verantwoordelijk voor het aanschaffen van hun lesmateriaal. De opleiding levert een boekenlijst aan waarop ook de te bestellen digitale licenties vermeld staan.

Veelvoorkomende problemen met (de activatie van) jouw digitale lesmateriaal in Learnbeat

Lukt het je niet om aan de slag te gaan in het digitale lesmateriaal in Learnbeat? Controleer onderstaande zaken:

  • Is er een licentie aangeschaft voor het lesmateriaal dat jouw docent heeft klaargezet?
    Controleer of het lesmateriaal dat klaarstaat, overeenkomt met wat er op de boekenlijst staat. Is dit niet het geval, zoek dan uit wie er de fout in is gegaan. Heb jij de verkeerde licentie besteld of heeft jouw docent het verkeerde lesmateriaal klaargezet? Jouw docent kan eenvoudig ander lesmateriaal uit de bibliotheek halen en voor je klaarzetten.
  • Heb je de verkeerde licentie besteld?
    Neem contact op met de boekhandel (bijvoorbeeld MBOwebshop, BOL.com of Ilge) waar je jouw licentie besteld hebt om de licentie om te ruilen. Als je jouw licentie direct bij ons (Learnbeat) hebt besteld, stuur dan het betalingsbewijs naar support@learnbeat.nl en vermeld daarbij welke licentie je eigenlijk had moeten bestellen.
  • Is jouw licentie nog geldig?
    Verreweg de meeste licenties in het mbo zijn 365 dagen geldig. Als jouw licentie verlopen is, dien je een nieuwe licentie aan te schaffen. De antwoorden die eerder gegeven zijn, blijven zichtbaar, je kunt alleen niet meer verder werken in het lesmateriaal.
  • Gebruik je de juiste activatiecode in de juiste klas?
    De activatiecode die gebruikt wordt, werkt uitsluitend op het lesmateriaal waaraan deze gekoppeld is. Je kunt lesmateriaal voor Burgerschap dus bijvoorbeeld niet activeren met een licentie voor Loopbaanoriëntatie en -begeleiding.
  • Heeft jouw docent lesmateriaal van meerdere methodes klaargezet in één klas?
    Dit levert onnodig verwarring op. Vraag jouw docent om het lesmateriaal van één methode in één klas te plaatsen. Laat een tweede klas aanmaken voor het materiaal van de andere methode.
  • Zie je jouw eerder gegeven antwoorden niet meer?
    Wanneer je eerder in een andere klas hebt gewerkt, kun jouw docent de eerder geboekte voortgang laten verhuizen naar jouw nieuwe klas. Vraag jouw docent om een mail te sturen naar support@learnbeat.nl. Zet hierin de voornaam en de achternaam van de student, in welke klas deze eerder gewerkt heeft en wat de nieuwe klas is.
  • Kon je tijdens een eerdere les nog werken in het lesmateriaal en nu plotsklaps niet meer?
    Vraag na of jouw licentie nog geldig is. Zo ja: dan kan er sprake zijn van een dubbel studentenaccount. Mail naar support@learnbeat.nl met de vraag of we kunnen uitzoeken of je misschien een dubbel account hebt in Learnbeat.
    Dit moet zo snel mogelijk worden verholpen. Helaas kunnen we de geboekte voortgang niet overzetten van het ene naar het andere account.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via support@learnbeat.nl of (020) 70 09 854. Ben je aan het werk in Learnbeat en kom je er ter plekke niet helemaal uit? Gebruik dan de supporttoeter.


Hebben we je goed geholpen?


Powered by HelpDocs (opens in a new tab)